مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 11:552020-11-24بين الملل

جنگ در اتیوپی| از نشست شورای امنیت تا اعلام نابودی کامل یک لشکر مکانیزه ارتش


قرار است امروز نخستین نشست شورای امنیت درباره درگیری های اتیوپی برگزار شود.

نیروهای تیگرای با اعتراف به عقب نشینی های «تاکتیکی» در مقابل نیروهای ارتش اتیوپی، -   در مقابل خبرگزاری آناتولی به نقل از رسانه های اتیوپی با اشاره به مهلت 72 ساعته آبی احمد به نیروهایی تیگرای برای تسلیم شدن که از یک شنبه شب پیش آغاز شده، نوشت: شمار زیادی از نیروهای اقلیم تیگرای پیش از پایان این ضرب الاجل 72 ساعته، در حال تسلیم شدند.

الجزیره در گزارشی دیگر اعلام کرد که ارتش اتیوپی از آغاز عملیات نظامی علیه تیگرای تاکنون، کنترل ده شهر در این منطقه را به دست گرفته و در حال حاضر 80 درصد از مساحت اقلیم تیگرای در کنترل نیروهای آبی احمد است.

دولت محلی تیگرای نیز از عقب نشینی تاکتیکی نیروهایش در قبال پیشروی های ارتش اتیوپی با هدف حفظ جان مردم و کشاندن ارتش به نبردی نهایی خبر داد.

محاکمه رهبران جبهه آزادی بخش خلق تیگرای مقامات اتیوپی اعلام می کنند که قصد دارند رهبران جبهه آزادی بخش خلق تیگرای را که حکومت محلی این منطقه را در دست دارند، به اتهام تروریسم محاکمه کنند.

گیدئون تیموتیوس وزیر دادگستری اتیوپی طی یک کنفرانس خبری مشترک با رضوان حسین سخنگوی کارگروه وضعیت فوق العاده تصریح کرد که حمله جبهه آزادی بخش خلق تیگرای به ارتش اتیوپی، نقض قانون اساسی کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ در اتیوپی| از نشست شورای امنیت تا اعلام نابودی کامل یک لشکر مکانیزه ارتش

جنگ در اتیوپی| از نشست شورای امنیت تا اعلام نابودی کامل یک لشکر مکانیزه ارتش